Så mycket

 

 
Det är lördag och jag är helt slut, denna vecka har varit mycket. För mycket. Upp tidigt, skola, hem, plugga, middag, plugga, i säng sent, upp tidigt igen. På det har jag dragit på mig en förkylning också, men det värsta är nog att efter att jag har tagit mig igenom hela veckan med plugg varje dag, så tar det ännu inte stopp. Läxböckerna ligger på hög och väntar till nästa vecka också. Jag är inte den som brukar klaga på skolan, någonsin - men just nu undrar jag varifrån jag ska hitta orken och motivationen till att vilja fortsätta. Jag har förstående för att lärare också har mycket att göra, men de måste väl ändå tänka på eleverna och se att det inte är okej att vi pressas så mycket. Mitt i allt det här vill jag ändå tacka alla runt omkring mig i min vänskap -och familjekrets för allt stöd, och ett speciellt tack till några i klassen som hjälpt mig denna och förra veckan. Jag vaknade i alla fall imorse med världens halsont, så jag låg och drog mig i sängen en stund. När jag gick upp hade pappa fixat denna mysiga frukost till mig. Jag tror att det är det som gör att jag ännu inte har gett upp helt, det är alla underbara människor jag har runt omkring mig som ger mig den kärlek och uppskattning jag behöver. Till er är jag evigt tacksam.

Kommentarer

Släng gärna in en kommentar

Ditt Namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0