Mycket men glad

Åhh, hej alla fina. Mycket står på mitt schema den här veckan och framför allt idag (och ja, då väljer jag att blogga eftersom det är betydligt mycket roligare än allt annat, haha). Läxor i mängder, vilket jag har lite smått panik över. Mitt rum måste städas (!) nu efter en långhelg borta. Resväskan är fortfarande inte uppackad eftersom vi kom hem vid elva tiden igår ikväll, och alla kläder måste tvättas. Men jodå, mitt humör är på topp ändå, varför? Jo, för att det är i sånna här stunder jag tänker på hur himla bra mitt liv är. Jag har möjlighet att gå i skolan och lära mig saker, jag har varit bortrest (en av de bästa resorna, mer kommer sen..!!!), jag har ett rum, osv. När man är upptagen med allt i vardagen stannar man ofta inte upp och tänker på vad som faktiskt sker. Jag älskar mitt liv, och alla i det. Bara känslan att vakna upp varje morgon i mitt hem, gå till skolan, träffa mina underbara vänner, och känna mig så trygg som jag gör, är helt otroligt. Det finns de som har det mycket värre, så uppskatta det du har. Hitta det som gör dig glad och förstärk det, livet är bra!
Hoppas alla får en superhärlig måndag, puss och kram på er.
 
 
Denna fina tavla står på min hylla och lyser upp mina dagar, love it!
 
 

Kommentarer

Släng gärna in en kommentar

Ditt Namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

URL/Din blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0